Thursday, November 20, 2014

SKBT Johan Tandas Bersih Peringkat Negeri

19 NOVEMBER 2014

Impian seluruh warga SK Bukit Tambun untuk meraih kejayaan demi kejayaan dalam mengukir nama bukan sahaja di peringkat daerah tetapi di peringkat yang lebih tinggi akhirnya menjadi realiti apabila SKBT dinobatkan sebagai JOHAN TANDAS BERSIH Peringkat Negeri. Kejayaan ini sebenarnya telah dimaklumkan melalui surat beberapa minggu yang lalu, namun kejayaan ini sudah pastinya lebih manis apabila diumumkan dalam Majlis Sambutan Hari Tandas Sedunia Peringkat Negeri Pulau Pinang yang diadakan di Sunway Carnival. Puan Sarimah Guru Besar SKBT tidak dapat menyembunyikan kegembiraannya dengan melakarkan senyuman manis apabila naik ke pentas untuk menerima sijil pengiktirafan sebagai Johan Tandas Bersih. Kejayaan ini akan menjadi pemangkin kepada semua warga SKBT untuk berusaha meraih kejayaan yang lebih baik.

Sesungguhnya kejayaan yang diperoleh ini tidak datang bergolek. Selepas menjulang trofi sebagai Johan Tandas Bersih Peringkat Daerah, semua warga SKBT bertungkus lumus membuat persiapan untuk pertandingan peringkat negeri. Semua pihak sama ada pentadbir, guru, staf sokongan dan juga murid-murid mengerah idea dan tenaga untuk menambah baik keceriaan dan kebersihan tandas. 

 
Sambutan Hari Tandas Sedunia
Sudut Pameran SKBT



"Jika anda berhasrat untuk berjaya, jangan hanya memandang ke tangga tetapi belajarlah untuk menaiki tangga tersebut"

1 comment:

  1. Lebih manis jika semua warga sekolah dapat diterap budaya bersih jangan sekadar untuk pertandingan sahaja. Apapun tahniah...

    ReplyDelete