Saturday, July 19, 2014

MAJLIS BERBUKA PUASA 2014

16 JULAI 2014
Panitia Agama Islam sekali lagi menganjurkan majlis berbuka puasa untuk guru-guru dan murid-murid tahun 3,4,5 dan 6. Majlis berbuka puasa yang menjadi salah satu program tahunan Panitia Agama Islam ini dikendalikan bersama dengan Guru-guru Praktikum yang terdiri daripada Cikgu Zikri, Cikgu Zahid, Cikgu Syahir dan Cikgu Syahid. 



Majlis dimulakan dengan bacaan Yasin dan Tahlil pada pukul 6.00pm di Surau Al-Jameela SKBT. Bacaan Yasin dan Tahlil ini turut disertai oleh para waris murid Tahun 6. Selepas itu, majlis diteruskan dengan sesi Tazkirah yang disampaikan oleh Ustaz Syahir dan Ustaz Zahid. 
Beberapa minit sebelum berbuka puasa, semua murid dan guru bergerak ke Bilik J-Qaf untuk menunaikan solat Maghrib berjemaah. Tepat jam 7.38 petang, azan berkemundang menandakan sudah masuk waktu berbuka. Para hadirin dibekalkan dengan air dan buah kurma untuk berbuka puasa, kemudian mereka menunaikan solat Maghrib berjemaah. 
Lebih kurang pukul 8.00  malam, setelah selesai solah Maghrib, semua hadirin ke kantin untuk menjamu selera. Murid-murid kelihatan begitu teruja mengambil nasi dan pelbagai juadah yang dihidangkan untuk mengisi perut yang kelaparan. 
Selepas menjamu selera....semua hadirin ke surau untuk solat Isyak dan solat sunat Terawih berjemaah. Pukul 10.00pm, majlis bersurai.








No comments:

Post a Comment