Thursday, June 26, 2014

CERAMAH PERGIGIAN

GIGI YANG PALING KUAT IALAH GIGI ORANG MALAYSIA SEBAB BOLEH MAKAN PUCUK PAKU, UBI KAYU, JAMBU BATU, BELIMBING BESI, IKAN PARANG....

26 JUN 2014
Semua murid SKBT kecuali tahun 6, terlibat dengan sesi ceramah pergigian yang disampaikan oleh jururawat pergigian Bandar Tasek Mutiara. Ustazah Nurasyikin yang merangkap guru kesihatan telah menguruskan sesi ceramah ini. Antara intipati ceramah yang disampaikan ialah tentang Bahagian-bahagian gigi, Kesan jika tidak menjaga gigi, Cara penjagaan gigi, Rawatan pergigian dan sebagainya.
Murid-murid begitu teruja apabila ditayangkan slaid gambar-gambar gigi yang cantik namun mereka kelihatan takut apabila menyaksikan gigi-gigi yang rosak ekoran tidak dijaga dengan elok. Justeru, jururawat menasihatkan semua murid agar menjaga gigi dengan baik supaya tidak rosak. 




Pada akhir sesi ceramah, Ustazah Nurasyikin yang menjadi pengacara mengucapkan jutaan terima kasih kepada jururawat yang telah menyampaikan ceramah dan berharap agar program yang baik seperti ini akan diteruskan lagi pada tahun hadapan.

No comments:

Post a Comment